POGRZEB
Kolejność załatwiania spraw związanych z pogrzebem osoby zmarłej:
-
Zgłosić się do kancelarii parafialnej by ustalić dzień i godzinę pogrzebu
-
Skontaktować się z firmą pogrzebową
-
W międzyczasie odebrać od lekarza kartę zgonu i uzupełnić ją w USC (otrzymujemy akt zgonu)
-
Będąc w posiadaniu karty zgonu i aktu zgonu zgłosić się ponownie do kancelarii parafialnej.
Jeżeli osoba zmarła nie była z naszej parafii, należy dostarczyć zgodę na pogrzeb katolicki z parafii,
do której należała osoba zmarła -
Udając się do kancelarii, zabieramy ze sobą kwit potwierdzający posiadanie na naszym cmentarzu grobu,
w którym ma być pochowana osoba zmarła. Jeżeli jeszcze nie mamy miejsca na cmentarzu, można nabyć nowe -
Po wypełnieniu wszelkich formalności, otrzymamy w kancelarii zezwolenie na otwarcie grobu i na wjazd
na cmentarz, które zanieść należy do grabarza ustalając z nim sprawy związane bezpośrednio z pochówkiem
na cmentarzu -
Dalsze szczegóły co do przebiegu uroczystości pogrzebowej ustalamy z księdzem podczas wizyty w kancelarii