POGRZEB
Kolejność załatwiania spraw związanych z pogrzebem osoby zmarłej:
-
Zgłosić się do kancelarii parafialnej by ustalić dzień i godzinę pogrzebu.
-
Skontaktować się z firmą pogrzebową.
-
W międzyczasie odebrać od lekarza kartę zgonu i uzupełnić ją w USC (otrzymujemy akt zgonu).
-
Będąc w posiadaniu karty zgonu i aktu zgonu zgłosić się ponownie do kancelarii parafialnej.
Jeżeli osoba zmarła nie była z naszej parafii, należy dostarczyć zgodę na pogrzeb katolicki z parafii,
do której należała osoba zmarła. -
Udając się do kancelarii, zabieramy ze sobą kwit potwierdzający dzierżawę grobu na naszym cmentarzu, w którym ma być pochowana osoba zmarła. Jeżeli jeszcze nie mamy miejsca na cmentarzu, można wydzierżawić nowy grób.
-
Po wypełnieniu wszelkich formalności, otrzymamy w kancelarii zezwolenie na otwarcie grobu i na wjazd na cmentarz, które zanieść należy do grabarza ustalając z nim sprawy związane bezpośrednio z pochówkiem na cmentarzu.
-
Dalsze szczegóły co do przebiegu uroczystości pogrzebowej ustalamy z księdzem podczas wizyty w kancelarii.