POGRZEB

 

 

Kolejność załatwiania spraw związanych z pogrzebem osoby zmarłej:

 

  1. Zgłosić się do kancelarii parafialnej by ustalić dzień i godzinę pogrzebu.

  2. Skontaktować się z firmą pogrzebową.

  3. W międzyczasie odebrać od lekarza kartę zgonu i uzupełnić ją w USC (otrzymujemy akt zgonu).

  4. Będąc w posiadaniu karty zgonu i aktu zgonu zgłosić się ponownie do kancelarii parafialnej.
    Jeżeli osoba zmarła nie była z naszej parafii, należy dostarczyć zgodę na pogrzeb katolicki z parafii,
    do której należała osoba zmarła.

  5. Udając się do kancelarii, zabieramy ze sobą kwit potwierdzający dzierżawę grobu na naszym cmentarzu, w którym ma być pochowana osoba zmarła. Jeżeli jeszcze nie mamy miejsca na cmentarzu, można wydzierżawić nowy grób. 

  6. Po wypełnieniu wszelkich formalności, otrzymamy w kancelarii zezwolenie na otwarcie grobu i na wjazd na cmentarz, które zanieść należy do grabarza ustalając z nim sprawy związane bezpośrednio z pochówkiem na cmentarzu.

  7. Dalsze szczegóły co do przebiegu uroczystości pogrzebowej ustalamy z księdzem podczas wizyty w kancelarii.